ارتباط با حضرت حجت(عج)
آیت الله العظمی بهجت (ره)
84- هرکس باید به فکر خود باشد وراهی برای ارتباط باحضرت حجت (عج) پیدا کند ،خواه ظهور وفرج آنحضرت دور باشد، یا نزدیک! امام (عج) درهرکجا باشد، آن جا خضراء است قلب مومن جزیره خضراءاست ، هرجا باشد حضرت درآنجا پا می گذارد.
قلب آباد به ایمان
آیت الله العظمی بهجت (ره)
83- قلبها از ایمان ونور معرفت خشکیده است . قلب آباد به ایمان ویاد خدا پیدا کنید ، تا برای شما امضا کنیم که امام زمان (عج) آن جا هست !
امام زمان (عج) اشخاصی را می خواهند که تنها برای آن حضرت باشند.
زیرکی ونجات از مهالک
آیت الله العظمی بهجت (ره)
82- واقعا عقل وشعور درایت وزیرکی در امور دنیوی ودینی ، رضایت بخش ومرضی خدا است وهمین چیز فهمی ها، انسان را از مهالک دنیا وعذاب آخرت نجات می دهد.!
اصلاح نماز
آیت الله العظمی بهجت (ره)
81- اصلاح نماز ، مستلزم اصلاح ظاهر وباطن ودوری ازمنکرات ظاهریه وباطنیه است . واز راههای اصلاح نماز، توسل جدی در حال شروع به نماز به حضرت ولی عصر(عج) است.
کنترل خود وحضور قلب
آیت الله العظمی بهجت (ره) 80-یکی از عوامل حضور قلب این است که در تمام بیست وچهار ساعت ، باید حواس خود را کنترل کنیم زیرا برای تحصیل حضور قلب باید مقدماتی را فراهم کرد ! باید در طول روز گوش ، چشم وهم چنین سایر اعضا وجوارح خود را کنترل کنیم!
مشوقات در عبادات
آیت الله العظمی بهجت (ره) 79- اگر کسی با وجود این همه مشوقات-در قرآن وروایات ، برای سیر وکمال- ازآنها بهره مند نشود در عقل او خلل است... نماز خواندن برای اهلش مانند حلوا خوردن است.لذا از نماز خواندن خسته نمی شود.
صبر وشکیبایی در فقر آیت الله العظمی بهجت (ره) 78-فقرا در کمبودها وناداری باید صبر وشکیبایی داشته باشند وبدانند که آنها هم از نعمت های دیگری برخوردارند که اغنیا برخوردارنیستند وثروتمندان ، بلاها وگرفتاریهایی دارند که مستضعفان ومحرومان ندارند!
ترک معصیت
آیت الله العظمی بهجت (ره)
77- ترک معصیت ، حاصل نمی شود به طوری که ملکه شخص بشود ، مگر با دوام مراقبه ویاد خدا در هر حال وزمان ومکان ودر میان مردم ودر خلوت .
نسبت دنیا به عالم آخرت
آیت الله العظمی بهجت (ره)
76- نسبت این دنیا و عالم آخرت، مثل شکم مادر و عالم رحم با این عالم است (والموت ولاده الروح: مرگ، تولد روح است.)
صدای ما ضبط می شود
آیت الله العظمی بهجت (ره)
75- ملائکه، صدای ما را ضبط می کنند، هم از گفتار ما، هم از اصل و نیت گفتار ما که به داعی الهی صادر شده است، یا نفسانی و شیطانی، عکسبرداری می کنند.